Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy
Referat Dowodów Osobistych, pokój Nr 10
Adres ul. Ostrołęcka 11, 18-411 Śniadowo
Telefon 86 224 15 68
Referat Dowodów Osobistych, pokój Nr 10
Adres ul. Ostrołęcka 11, 18-411 Śniadowo
Telefon 86 224 15 68
Wymagane dokumenty
Formularz utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Gminy
Referat Dowodów Osobistych, pokój Nr 10
Adres ul. Ostrołęcka 11, 18-411 Śniadowo
Telefon 86 224 15 68
Wersja PDF do wydruku na dole strony
Referat Dowodów Osobistych, pokój Nr 10
Adres ul. Ostrołęcka 11, 18-411 Śniadowo
Telefon 86 224 15 68
Wersja PDF do wydruku na dole strony
Opłaty:
Zgłoszenie kradzieży dowodu osobistego na policji skutkowało będzie unieważnieniem dowodu w Rejestrze Dowodów Osobistych – zaświadczenie o utracie będzie można uzyskać na wniosek w organie gminy za opłatą skarbową 17 zł.
Tryb odwoławczy:
Brak
Inne wskazówki, uwagi:
Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, gdzie otrzymuje zaświadczenie
o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu można również dokonać w formie dokumentu elektronicznego w organie gminy, który wydał dowód osobisty za pośrednictwem strony www.obywatel.gov.pl.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Posiadaczowi dowodu, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy lub placówce konsularnej RP utraty lub uszkodzenia dowodu wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu.
W przypadku zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego oraz posiadaczowi dowodu przebywającemu poza granicami RP, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu zaświadczenie wydaje się na żądanie.
o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu można również dokonać w formie dokumentu elektronicznego w organie gminy, który wydał dowód osobisty za pośrednictwem strony www.obywatel.gov.pl.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Posiadaczowi dowodu, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy lub placówce konsularnej RP utraty lub uszkodzenia dowodu wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu.
W przypadku zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego oraz posiadaczowi dowodu przebywającemu poza granicami RP, który dokonał tego zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu zaświadczenie wydaje się na żądanie.
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2017 r. , poz. 1464 z późn. zm. )
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu. (Dz. U. z 2015 r. , poz. 212 z późn. zm. )
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu. (Dz. U. z 2015 r. , poz. 212 z późn. zm. )
Opracował
Urszula Gietek
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Urszula Gietek
Data sporządzenia
wtorek, 16 lip 2019 14:53
Data zatwierdzenia
wtorek, 16 lip 2019 15:01
Pliki do pobrania:
- Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego (pdf) 16 lip 2019 15:00 0,09 MB