BIP Urzędu Gminy w Śniadowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Protokół z II sesji Rady Gminy z dnia 6 grudnia 2006 roku

P R O T O K Ó Ł Nr II/06 Rady Gminy Śniadowo z dnia 06 grudnia 2006 roku Posiedzenie II Sesji Rady Gminy Śniadowo odbyło się w Gminnym Ośrodku Kultury w Śniadowie ul. Ostrołęcka 13. Sesja rozpoczęła się o godz.1000 zakończyła się o godz.1145. Na posiedzeniu II Sesji Rady Gminy Śniadowo obecnych było 15-u radnych w.g. załączonej listy obecności .W obradach uczestniczyli: Wójt Gminy Śniadowo Pan Andrzej Zaremba, Sekretarz Gminy Pan Tomasz Tyszka, Pani Ewa Szeląg Skarbnik Gminy, radni powiatu, kierownicy jednostek organizacyjnych i sołtysi z terenu gminy w.g. załączonych list obecności oraz zgromadzeni mieszkańcy. Posiedzeniu przewodniczył Pan Zaremba Zdzisław Przewodniczący Rady Gminy, protokółowała Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy. Ad.1. II Sesję Rady Gminy Śniadowo otworzył i prowadził Pan Zdzisław Zaremba Przewodniczący Rady Gminy. Stwierdził, że wg listy obecności radnych Rada Gminy Śniadowo może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Następnie powitał radnych powiatu, kierowników jednostek, sołtysów, radnych, Wójta Elekta oraz pracowników Urzędu Gminy. Powitał wszystkich zgromadzonych. Ad.2. Następnie Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba poprosił o przyjęcie ustalonego porządku obrad II sesji Rady Gminy Śniadowo. Wszyscy państwo otrzymaliście ustalony porządek obrad czy ktoś chce wnieść zmiany do porządku obrad? Zmian nie zgłoszono. Proszę państwa radnych o przyjęcie porządku obrad. Podczas głosowania za porządkiem obrad radni opowiedzieli się jednogłośnie. Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Gminy będzie obradowała na II sesji w dniu 6.12.2006r wg ustalonego porządku obrad. Ustalony porządek obrad: 1. Otwarcie sesji. 2. Przedstawienie porządku obrad i ewentualna jego zmiana. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji. 4. Wnioski, zapytania i interpelacje radnych. 5. Złożenie ślubowania Wójta Gminy Śniadowo. 6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach: a) ustalenie wynagrodzenia dla Wójta. b) wyboru składu Komisji Rewizyjnej. c) wyboru składu Komisji Budżetu i Finansów. d) wyboru składu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej. e) wyboru składu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa. 7. Odpowiedzi na wnioski, zapytania i interpelacje radnych. 8. Wolne wnioski i informacje. 9. Zamknięcie obrad. - 2 - Ad.3. Przewodniczący Rady Gminy porosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji Rady Gminy Śniadowo. Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie. Ad.4. Następnie Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba zapytał radnych czy ktoś chce zgłosić wnioski, zapytania lub interpelacje. Pan Skubich Mirosław zapytał czy Przewodniczący Rady podpisał 4 lata temu umowę z Wójtem na używanie prywatnego samochodu? Przewodniczący Rady powiedział, że w tej chwili nie może udzielić odpowiedzi oddalił na następną sesję ponieważ nie był przygotowany do takiego pytania ponieważ dotyczy to poprzedniego Przewodniczącego. Ad.5. Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej Panią Marię Powichrowską o wręczenie zaświadczenia o wyborze na Wójta Gminy Śniadowo Pana Andrzeja Zaremba. Po wręczeniu zaświadczenia Przewodniczący Rady poprosił wszystkich o powstanie a nowo wybranego Wójta Pana Andrzeja Zarembę o złożenie ślubowania. Następnie Pan Andrzej Zaremba złożył ślubowanie: „OBEJMUJĄC URZĄD WÓJTA GMINY ŚNIADOWO UROCZYŚCIE ŚLUBUJĘ, ŻE DOCHOWAM WIERNOŚCI PRAWU, A POWIERZONY MI URZĄD SPRAWOWAĆ BĘDĘ TYLKO DLA DOBRA PUBLICZNEGO I POMYŚLNOŚCI MIESZKAŃCÓW GMINY” „TAK MI DOPOMÓŻ BÓG” Po złożeniu ślubowania przez Wójta Przewodniczący Rady Gminy złożył gratulacje. Następnie zabrał głos Wójt Gminy Pan Andrzej Zaremba, który podziękował wszystkim, którzy głosowali na niego oraz wszystkim, którzy głosowali na Pana Szabłowskiego i tym, którzy brali udział w wyborach. Powiedział, m.in., że” miałem siłę, bo miałem wiarę w Boga to dzięki Bogu i Duchowi Świętemu, który natchnął ludzi i udzielił mi roztropnego, rozważnego i rozsądnego podejścia do kampanii wyborczej odniosłem sukces, ale powtarzam siła była wielka, ale kierował nią jedyny Bóg, w którego wierzę chcę to państwu powiedzieć publicznie. Proszę Państwa 13 i pół roku kadencji Pana Szabłowskiego to na pewno przyzwyczaiła pracowników, państwa do pewnych zachowań dobrych, złych różnych nie oceniajmy już tego. Przychodzę jako nowy Wójt po 16 latach 29.11.1990r zostałem wybrany na Wójta Gminy Śniadowo przez Radę było to 2 lata i 3 miesiące niespełna w 13.02.1993r zostałem odwołany. Przyczyn każdy, co innego widział utarło się, że to był alkohol miałem problem z alkoholem i tego nie ukrywam i wy o tym wiecie ja tego nie schowam nie zamiotę pod dywan od 3 lat jestem trzeźwy tym bardziej, że mam kontakt z ludźmi, którzy byli chorzy i miałem kontakt z psychologami nie psychiatrami, jak co poniektórzy mówili. Ale z psychologami, którzy umiejętnie to spowodowali zmianę i przestałem pić. Pić alkohol, ale też zmieniłem swoje myślenie, ale i swoje zachowanie i naprawdę niedocenianie mnie przez innych - 3 - spowodowało to co spowodowało, że ja wygrałem. Ja szanuję ludzi wszystkich, dziękuję wszystkim, którzy mi pomagali, którzy głosowali na mnie, ale dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w wyborach którzy głosowali na Pana Szabłowskiego wszystkich zapewniam, że będę ich równo traktował i w równy sposób podchodził do ich spraw, problemów jakie są na terenie i będą wychodzić w trakcie mojej kadencji. Także zapewniam o równym traktowaniu. Proszę Państwa krótko powiem ja jestem dla ludzi, urząd i rada gminy sądzę, że też jest dla ludzi będziemy działać z radą dla dobra społeczeństwa. Nie ma ludzi doskonałych możemy się mylić możemy popełniać błędy. Starać się będę ze swojej strony, aby jak najmniej i w jak najmniejszym stopniu, ale proszę o wybaczenie i zrozumienia. Ja chcę działać tak jak powiedziałem dla ludzi. Dzisiaj podejmę jeszcze decyzję o tym żeby przenieść Ośrodek Pomocy Społecznej na parter, bo do ośrodka przychodzą ludzie po wypadkach, połamani po prostu, poszkodowani, starsi potrzebujący pomocy trudno im bybyło po schodach wchodzić. Podejmę decyzję, aby zakupić i wystawić pojemniki z piaskiem na parku w Śniadowie przy ulicach gdzie jest największy ruch jak również w Szczepankowie te rzeczy są nieznaczne finansowo, ale myślę potrzebne dla ludzi. Takich spraw takich rzeczy będę podejmował bardzo dużo, bardzo szybko inne sprawy, które były zawarte w mojej ulotce, które napisałem są ważne i aktualne. Je nie napisałem po to żeby zachęcić ludzi do głosowania dzisiaj się wycofać z tego ja po prostu będę to realizował. Jak pozwolą finanse jak pozwoli mi rada środki które postaram się pozyskać z Unii Europejskiej, z Budżetu Państwa, z Budżetu Województwa, Budżetu Powiatu. To jest moje zadanie i tak będę to realizował. Otoczę ogromną troską to, co napisałem w ulotce dzieci, młodzież. Sam się wychowałem, w Śniadowie wiem, jaka jakim dobrem była dla mnie świetlica, w której była Pani Zofia Wasilewska, którą wspominam, później dom kultury dzisiaj nie wiem jak to jest odbierane przez młodzież ale chyba trochę nie tak skoro jest tej młodzieży niezbyt wiele. Nie mówię o personelu ale o warunkach jakie tu są. Będę myślał o tym i wspólnie z radnymi o rozwiązaniu tej sprawy, żeby młodzież miała naprawdę jakieś miejsce, które będzie mogło się nimi zajmować. Jak również zwrócę szczególną uwagę na szkoły ponieważ tak jak Hrabia Zamojski powiedział „ taka Rzeczypospolita jakie młodzieży chowanie” więc naprawdę chciałbym żeby ta młodzież była wychowywana i otoczona opieką jak najlepszą. Wszystkich rolników będę wspierał postaram się na ile prawo będzie pozwalało stworzyć taki zespół, który będzie informował na bieżąco nie tylko sołtysów, ale i rolników o jakiś warunkach, o zmianach, które następują, żeby nie było tak jak w tym roku się zdarzyło, że 2/3 rolników nie dostało tej zapomogi suszowej, która we właściwy sposób gdyby dotarła informacja to po prostu zostało by to zrealizowane w większym procencie i nie byłoby niezadowolenia we wsiach, które słyszę i słyszałem podczas kampanii wyborczej. Jak również dla młodych ludzi i nie tylko młodych dla wszystkich którzy będą chcieli rozpocząć działalność gospodarczą będziemy stosować, będę ja pomagał, wspierał na wszystkie możliwe sposoby czyli poprzez udzielenie informacji, gdzie mają się zwrócić, gdzie można jakiś zakład otworzyć jak również gdzie można uzyskać jakieś ulgi, kredyty, także tyle chciałem powiedzieć mówię bez kartki ale na pewno gdy będą jakieś środki będę kontaktował się z wami bezpośrednio. Jestem w biurze jestem dla Was a nie Wy dla mnie. Dziękuję bardzo.” Ad.6 Następnie Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba powiedział, że przechodzimy do pkt. a)ustalenie wynagrodzenia dla Wójta. Poprosił Sekretarza Gminy o przedstawienie radnym, jakie wynagrodzenie może uzyskać nowo wybrany Wójt. - 4 - Sekretarz poinformował, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym ustalenie wynagrodzenia dla Wójta należy do właściwości rady gminy. Następnie podał, że wynagrodzenie zasadnicze może być od 3.450 zł do 4.630 zł, dodatek funkcyjny od 1.080 zł do 1.550 zł, dodatek specjalny od 20% nie przekraczający 40% kwot dodatku funkcyjnego + wynagrodzenia zasadniczego. Następnie Pan Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnych o zgłaszanie propozycji: 1.Pan Grodzki Alfred zaproponował, aby przyznać wynagrodzenie dla Wójta w wysokości: Wynagrodzenie zasadnicze – 3.600 zł, Dodatek funkcyjny - 1.080 zł, dodatek specjalny 20%. 2.Pan Skubich Mirosław zaproponował przyznać wynagrodzenie dla Wójta w takiej wysokości, jaką miał poprzedni Wójt: Wynagrodzenie zasadnicze-3.750 zł, dodatek funkcyjny-1.080zł,dodatek specjalny-20% 3.Pan Igielski Roman stwierdził, że nowy Wójt dopiero zaczyna pracę i nie powinien mieć takich poborów jak poprzedni Wójt zaproponował: Wynagrodzenie zasadnicze -3.500 zł, dodatek funkcyjny-1.080 zł, dodatek specjalny-20% Następnie Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnych o przegłosowanie propozycji: Kto jest za propozycją Pana Grodzkiego? Podczas głosowania za propozycją opowiedziało się 13 radnych. Kto jest za propozycją Pana Skubicha? Podczas głosowania za propozycją opowiedział się 1 radny. Kto jest za propozycją Pana Igielskiego? Podczas głosowania za propozycją opowiedział się 1 radny. Przewodniczący Rady stwierdził, że przeszła propozycja Pan Grodzkiego. Poprosił Sekretarza Gminy o odczytanie uchwały. Sekretarz odczytał uchwałę w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta, które wynosi: Wynagrodzenie zasadnicze w kwocie – 3. 600 zł, Dodatek funkcyjny w kwocie – 1. 080 zł Dodatek specjalny w kwocie – 20% (czyli 936 zł) Sekretarz Gminy powiedział, że nie można ustalić w chwili obecnej dodatku za wysługę lat pracy, ponieważ będzie nam to znane po złożeniu odpowiednich dokumentów przez Wójta określających czasookres zatrudnienia. Następnie Przewodniczący rady poprosił radnych o podjęcie uchwały. Podczas głosowania za podjęciem uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie. Uchwała Nr II/5/06 stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta została podjęta. b) Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba poinformował radnych, że wybór członków komisji odbywa się w głosowaniu jawnym w poprzedniej kadencji liczyły po 5 osób proponuję taką liczbę pozostawić związku z czym proszę o przegłosowanie liczby radnych w komisji chyba że ktoś ma inną propozycję. Innej propozycji nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poprosił radnych o przegłosowanie propozycji, aby komisje liczyły po 5 osób. Podczas głosowania za propozycją radni opowiedzieli się jednogłośnie. Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów do składu Komisji Rewizyjnej: Zgłoszono następujących radnych: - 5 - 1. Grodzki Alfred 2. Baczewski Piotr 3. Dzwonkowski Robert 4. Wojsz Mirosław 5. Malinowski Waldemar Przewodniczący Rady zapytał każdego z radnych czy wyraża zgodę na pracę w komisji. Wszyscy radni wyrazili zgodę. Poprosił radnych o przegłosowanie składu komisji. Podczas głosowania za zgłoszonym składem komisji radni opowiedzieli się jednogłośnie. Następnie Przewodniczący Rady poprosił członków komisji o wybranie spośród siebie Przewodniczącego Komisji. Członkowie Komisji zaproponowali Pan Alfreda Grodzkiego na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Sekretarz Gminy odczytał treść uchwały. Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały. Podczas głosowania za podjęciem uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie. Uchwała Nr II/6/06 stanowi załącznik nr 2 do protokołu. Przewodniczący Rady stwierdził,że uchwała w sprawie ustalenia składu Komisji Rewizyjnej została podjęta. c)Przewodniczący Rady poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów do składu Komisji Budżetu i Finansów: Zgłoszono następujących radnych: 1. Skubich Mirosław 2. Malinowski Waldemar 3. Zalewski Mirosław 4. Podgórski Grzegorz 5. Baczewski Piotr Przewodniczący Rady zapytał każdego radnych czy wyraża zgodę na pracę w komisji. Wszyscy radni wyrazili zgodę. Poprosił radnych o przegłosowanie zaproponowanego składu komisji. Podczas głosowania za składem komisji radni opowiedzieli się jednogłośnie. Następnie Przewodniczący Rady poprosił członków komisji o wybranie spośród siebie Przewodniczącego Komisji. Członkowie Komisji zaproponowali Pan Zalewskiego Mirosława na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów. Sekretarz Gminy odczytał treść uchwały. Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały. Podczas głosowania za podjęciem uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie. Uchwała Nr II/7/06 stanowi załącznik nr 3 do protokołu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia składu Komisji Budżetu i Finansów została podjęta. d)Przewodniczący Rady poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów do składu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej. Zgłoszono następujących radnych: 1. Skubich Mirosław 2. Zaremba Zdzisław 3. Podgórski Grzegorz 4. Kończyk Paweł 5. Zalewski Mirosław - 6 - Przewodniczący rady zapytał każdego radnego czy wyraża zgodę na pracę w komisji. Wszyscy radni wyrazili zgodę. Poprosił radnych o przegłosowanie zaproponowanego składu komisji. Podczas głosowania za składem komisji radni opowiedzieli się jednogłośnie. Następnie Przewodniczący Rady poprosił członków komisji o wybranie spośród siebie Przewodniczącego Komisji. Członkowie Komisji zaproponowali Pana Skubich Mirosława na Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej. Sekretarz Gminy odczytał treść uchwały. Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały. Podczas głosowania za podjęciem uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie. Uchwała Nr II/8/06 stanowi załącznik nr 4 do protokołu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia składu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej została podjęta. e)Przewodniczący Rady poprosił radnych o zgłaszanie kandydatów do składów Komisji Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa. Zgłoszono następujących radnych: 1. Sienkiewicz Alojzy Tadeusz 2. Bruliński Ryszard 3. Chmielewski Kazimierz 4. Chojnowski Krzysztof 5. Grodzki Alfred Zgłoszony do komisji Pan Igielski Roman nie wyraził zgodny na pracę w komisji pozostali wyrazili zgodę. Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o przegłosowanie zgłoszonego składu komisji. Podczas głosowania za składem komisji radni opowiedzieli się jednogłośnie. Następnie Przewodniczący Rady poprosił członków komisji o wybranie spośród siebie Przewodniczącego Komisji. Członkowie Komisji zaproponowali Pana Sienkiewicza Alojzego Tadeusza na Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa. Sekretarz Gminy odczytał treść uchwały. Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały. Podczas głosowania za podjęciem uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie. Uchwała Nr II/9/06 stanowi załącznik nr 5 do protokołu. Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Budownictwa. Ad.7. Przewodniczący Rady poprosił pracownika Biura Poselskiego pana Śledziewskiego o zabranie głosu .Pan Śledziewski odczytał List z gratulacjami dla nowo wybranego Wójta oraz radnych od Posła Jaroty. Następnie Przewodniczący Rady udzielił odpowiedzi na pytanie zadane na poprzedniej sesji przez Pana Skubich dotyczące kto ustala czynsze pod lokale usługowe należące do gminy? Pan Przewodniczący wyjaśnił, że w Szczepankowie ustalono stawkę 8 zł/m2 lokal został wystawiony na przetarg, jeżeli chodzi o lokal w Śniadowie Pana Kończyka płaci on za niego - 7 - 6 zł/m2. Lokal był przekazany w użytkowanie w 90 latach, kiedy nie były wymagane przetargi natomiast stawka za m2 była podnoszona aneksem przez poprzedniego Wójta. Wójt powiedział, że faktycznie w 90 latach Rada Gminy ustalała tę stawkę, kiedy Wójtem była Pani Milewska. Ad.8. Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś ma jakieś wnioski lub informacje. Pan Piątkowski zapytał czy ul. Leśna jest ujęta w budżecie na położenie asfaltu. Tam jest zrobiona kanalizacja i telefonizacja, więc można tam podjąć prace. Przewodniczący Rady powiedział, że odpowiedzi w tej sprawie udzieli na następnej sesji. Ad.9. Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba poinformował, że ustalony program sesji został wyczerpany w związku z tym zamyka obrady II sesji Rady Gminy Śniadowo i podziękował wszystkim za przybycie. Na tym protokół zakończono i podpisano.
Data powstania: środa, 27 gru 2006 10:03
Data opublikowania: środa, 27 gru 2006 10:05
Data edycji: poniedziałek, 5 lut 2007 15:12
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 9874 razy
Ilość edycji: 1