BIP Urzędu Gminy w Śniadowie

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr XI/07 Rady Gminy Śniadowo 28 września 2007 roku

Posiedzenie XI sesji Rady Gminy Śniadowo odbyło się w Gminnym Ośrodku Kultury w Śniadowie ul. Ostrołęcka 13. Sesja rozpoczęła się o godz. 09:00 zakończyła się o godz. 11:00. Na posiedzeniu XI sesji Rady Gminy Śniadowo obecnych było 12-u radnych wg załączonej listy obecności, nieobecni: Chojnowski Krzysztof, Dzwonkowski Robert, Wojsz Mirosław. W obradach uczestniczyli: Wójt Gminy Śniadowo Pan Andrzej Zaremba, Skarbnik Pani Ewa Szeląg, radca prawny Pani Elżbieta Szymańska, radni powiatu, kierownicy jednostek organizacyjnych, sołtysi z terenu gminy wg załączonych list obecności i zgromadzeni mieszkańcy gminy. Posiedzeniu przewodniczył Pan Zaremba Zdzisław Przewodniczący Rady Gminy, protokołowała Ewa Przyborowska pracownik Urzędu Gminy.

Ad.1.

XI sesję Rady Gminy Śniadowo otworzył i prowadził Pan Zdzisław Zaremba Przewodniczący Rady Gminy. Stwierdził, że wg listy obecności radnych Rada Gminy Śniadowo może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Następnie powitał Wójta Gminy, radnych powiatu, kierowników jednostek, sołtysów, radnych, zaproszonych gości oraz pracowników Urzędu Gminy, powitał wszystkich zgromadzonych.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba poprosił o przyjęcie ustalonego porządku obrad XI sesji Rady Gminy Śniadowo. Wszyscy państwo otrzymaliście ustalony porządek obrad czy ktoś chce wnieść zmiany do porządku obrad?
Pan Skubich zapytał, czy gmina Śniadowo wystąpiła z Międzygminnego Związku Wodociągów i Kanalizacji?
Pan Wójt –wyjaśnił- wyraziliście Państwo chęć wystąpienia z MZWiK. Walne zgromadzenie MZWiK wyraziło na to zgodę. Statut MZWiK przewiduje, że po podjęciu przez Radę Gminy Śniadowo takiej uchwały musi upłynąć 6 miesięcy do chwili wystąpienia i 30 marca była podjęta taka uchwała, która była przesłana do MZWiK. Zachowany termin upływa 30 września i przestajemy być członkami MZWiK . Tak to wygląda prawnie.
Pan Malinowski powiedział, mieliśmy głosować we wrześniu nad tym czy chcemy wyjść lub nie z tego związku, a teraz zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym jako radni. Mieliśmy na ten temat rozmawiać i miało być to głosowanie na sesji we wrześniu.
Pan Skubich dodał, tak było, na dwóch sesjach Pan Malinowski taki punkt zgłaszał, żebyśmy o tym porozmawiali. A teraz zostaliśmy postawieni przed faktem dokonanym.
Pan Przewodniczący Rady Gminy wyjaśnił, była chęć – tak jak tu Wójt powiedział- wystąpienia, jeżeli my nie ponawiamy tego to automatycznie występujemy ze MZWiK.
Następnie Pan Przewodniczący zaproponował zmianę do porządku obrad sesji tj. punkt e z punktem d, zmiany w budżecie.
Pan Wójt wyjaśnił, że chodzi tu o zamianę techniczną z punktu d na punkt e zmiany w budżecie gminy na 2007 rok na punkt: utworzenie zakładu budżetowego o nazwie Zakład Komunalny w Śniadowie, ponieważ potrzebny jest kapitał początkowy dla tej spółki i ten kapitał początkowy na tej sesji ustalimy, my mamy projekt, jaka to suma będzie i dopiero zmiany w budżecie na koniec. O to tutaj chodzi Pani Skarbnik o zmianę techniczną.
Przewodniczący Rady poprosił radnych o przyjęcie wprowadzenia tej zmiany do porządku obrad.
Podczas głosowania za wprowadzeniem zmiany do porządku obrad radni opowiedzieli się: za zmianą głosowało 10-ciu radnych, wstrzymało się 2-ch radnych.
Stwierdzam, że poprawka została przyjęta i Rada Gminy będzie obradować na XI sesji w dniu 28.09.2007 r. wg ustalonego porządku obrad po poprawce.

Ustalony porządek obrad:
1.Otwarcie sesji.
2.Przedstawienie porządku obrad i ewentualna jego zmiana.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4.Wnioski, zapytania i interpelacje radnych.
5.Informacja o działalności Wójta w okresie między sesjami.
6.Rozpatrzenie uchwał w sprawach:

a)określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, świadczonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej osobom samotnym i w rodzinie oraz szczegółowych warunków częściowego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

b) określenia zasad zwrotu wydatków na zasiłki celowe, okresowe i pomoc rzeczową.

c)określania zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych stanowiących własność gminy oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata.

d)utworzenia zakładu budżetowego o nazwie „Zakład Gospodarki Komunalnej w Śniadowie”

d)zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

7.Odpowiedzi na wnioski, zapytania i interpelacje radnych.
8.Wolne wnioski i informacje.
9.Zamknięcie obrad.

Ad.3.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy Śniadowo.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się 12-a głosami.

Ad.4.

Następnie Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba zapytał radnych czy ktoś chce zgłosić wnioski, zapytania i interpelacje.
Pan Skubich powiedział, spytałem Pana Wójta 29.06.2007 r. o terapeutę do Urzędu Gminy, z komisji alkoholowej miało być 3 000 zł., z Prefbetu 3 000 zł. tj. 6 000 zł. czy ten terapeuta już jest, czy będzie? Czy w naszej gminie będzie sekretarz gminy? Albo na następnej sesji zaproponuję na wniosek do zmiany ustawy o usunięcie tego stanowiska z naszej gminy.
Pan Baczewski zapytał, czy wykonawcy asfaltowania dróg mają podpisane umowy na rok, kiedy skończą roboty?

Ad.5.

Przewodniczący Rady poprosił Wójta o poinformowanie o swojej działalności między sesjami.
Wójt poinformował, proszę Państwa w czasie międzysesyjnym uczestniczyłem w spotkaniach:
1)20.08.07r. – Warszawa – konferencja szkoleniowa nt. „Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013”zsady ubiegania się o środki przez jednostki samorządu terytorialnego.
2)26.08.07r. – Częstochowa- Ogólnopolska Pielgrzymka Samorządowców na Jasną Górę.
3)02.09.07r. – Częstochowa- dożynki z księdzem proboszczem i mieszkańcami gminy Śniadowo.
4)03.09.07r. – Wysokie Mazowieckie- spotkanie z Prezydentem RP Panem Lechem Kaczyńskim, pan Prezydent z powodu choroby nie mógł przyjechać na spotkaniu był Sekretarz Stanu Pan Michał Kamiński.
5)04.09.07r. – Białystok – ogłoszenie wyników konkursu „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne”, wręczenie nagrody Panu Pawłowi Szabłowskiemu rolnikowi ze wsi Konopki Młode.
6)09.09.07r. – zawody strażackie w Śniadowie.
7)10.09.07r. – Białystok – spotkanie z Panem Krzysztofem Zarębą, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Środowiska.
8)13.09.07r. – Giełczyn – spotkanie z delegacją z Łotwy.
9)14.09.07r. – Szkoła Podstawowa w Śniadowie, ślubowanie klas pierwszych.
10)15.09.07r. – uroczystość z okazji 15 rocznicy nadania Szkole Podstawowej w Śniadowie imienia 3 Pułku Strzelców Konnych.
11)16.09.07r. – Nowogród – międzygminne zawody straży pożarnej.
12)20-21.09.07r. – Zjazd Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego w Turośni Kościelnej.
13)22.09.07r. – Białystok – Inauguracja Nowego Roku Sportowego.
14)23.09.07r. – spotkanie z okazji dożynek z mieszkańcami wsi Stare Duchny i Grabowo.

Wydałem zarządzenia:
1.Zarządzenie Nr 33/07 z dnia 10 sierpnia 2007 roku
w sprawie ogłoszenia konkursu w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Śniadowie.
2. Zarządzenie Nr 34/07 z dnia 13 sierpnia 2007r
w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Śniadowie.
3.Zarządzenie Nr 35/07 z dnia 31 sierpnia 2007 roku
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
4. Zarządzenie Nr 36/07 z dnia 4 września 2007 roku
w sprawie powołania Komisji Przetargowej do oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy dróg gminnych.
5.Zarządzenie Nr 37/07 z dnia 4 września 2007 roku
w sprawie powołania Komisji Przetargowej do oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty na opracowanie dokumentacji projektowej modernizacji dróg gminnych.
6.Zarządzenie Nr 38/07 z dnia 6 września 2007 roku.
w sprawie powołania Komisji Przetargowej do oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty na dostawę oleju opałowego
7. Zarządzenie Nr 39/07 z dnia 17 września 2007r
w sprawie zamiany nieruchomości położonej na terenie wsi Stare Ratowo i miejscowości Śniadowo.
8.Zarządzenie Nr 40/07 z dnia 19 września 2007r
w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury.
9.Zarządzenie Nr 41/07 z dnia 24 września 2007r
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
10. Zarządzenie Nr 42/07 z dnia 24 września 2007r
w sprawie powołania obwodowych komisji wyborczych w celu przeprowadzenia wyborów do Sejmu RP i do Senatu RP zarządzonych na 21 października 2007 r.
11. Zarządzenie Nr 43/07 z dnia 27 września 2007r
w sprawie ustalenia „Polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Gminy w Śniadowie”.

Ad.6.

Następnie Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba powiedział, że przechodzimy do punktu 6, podpunktu a.
a)Pani Anna Strzeszewska przedstawiła projekt uchwały i udzieliła wyjaśnień, że Wydział Nadzoru i Kontroli zwrócił nam uwagę na błędy językowe i prawne w tej uchwale. Uchwała została poprawiona i zaopiniowana przez radcę prawnego.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały.
Podczas głosowania za podjęciem uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.
Uchwała Nr XI/59/07 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została podjęta.


b) )Pani Anna Strzeszewska przedstawiła projekt uchwały i udzieliła wyjaśnień, że Wydział Nadzoru i Kontroli zwrócił nam uwagę na błędy językowe i prawne popełnione również w tej uchwale. Uchwała została poprawiona i zaopiniowana przez radcę prawnego.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały.
Podczas głosowania za podjęciem uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.
Uchwała Nr XI/60/07 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została podjęta.


c)Pan Wójt przedstawił i objaśnił projekt uchwały, który został zaopiniowany przez radcę prawnego Panią Elżbietę Szymańską. Dodał również, uchwały z dnia 28.06.2000r. i z dnia 11.06.2001r. mówią o tym, że Rada Gminy zleca Zarządowi Gminy i Wójtowi w tej chwili Zarządu nie ma. Chodzi o techniczną zmianę, żeby było zgodnie z prawem.
Pan Zalewski powiedział, jeżeli teraz nie ma Zarządu przy tych czynnościach to może w zasadach ogólnych zaproponować punkt 3 „po uprzednim pozytywnym zaopiniowaniu komisji gospodarczej Wójt dokonuje tych czynności”.
Wójt odpowiedział, jest taka sytuacja, prawo samorządowe mówi, że Wójt w niektórych przypadkach występuje jako zarząd jednoosobowy, czyli zarząd jest. Jeśli to jest technicznie możliwe ja nie widzę problemu.
Pan Skubich skierował pytanie do Pani Elżbiety Szymańskiej radcy prawnego, czy w tym momencie, jeżeli „Pan Kowalski” ma wynajmowany lokal w Śniadowie przez ileś tam lat, (paragraf 6 mówi w ten sposób „że lokali zbywalnych na rzecz osób, którym przysługuje pierwszeństwo nabycia”), czy w tym przypadku Pan Wójt mógłby np. „Panu Kowalskiemu” sprzedać taki lokal bez przetargu, wg tej uchwały.
Pani Elżbieta Szymańska odpowiedziała, według tej uchwały może sprzedać taki lokal, ta uchwała jest usystematyzowaniem poprzednich uchwał podjętych przez Radę Gminy.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o głosowanie nad poprawką.
Podczas głosowania za poprawką opowiedziało się 10-ciu radnych, wstrzymało się 2-ch radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że poprawka została przyjęta.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały z poprawką.
Podczas głosowania za podjęciem uchwały z poprawką opowiedziało się 11-tu radnych, wstrzymał się 1 radny.
Uchwała Nr XI/61/07 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała z poprawką została podjęta.

d)Pan Wójt przedstawił projekt uchwały i udzielił wyjaśnień.
Proszę Państwa otrzymaliście projekt uchwały w którym nie ma daty utworzenia , ponieważ po 14 dniach po opublikowaniu tej uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego można będzie podać datę utworzenia. W paragrafie 4 trzeba podać kwotę na dotację dla zakładu budżetowego, propozycja 10 000 złotych. Panie Przewodniczący ja proponuję nanieść te poprawki i dopiero przegłosować całą uchwałę.
Pan Przewodniczący zadał pytanie do Pani radcy, czy w taki sposób może to być?
Pani radca odpowiedziała – tak.
Pan Skubich zapytał Pania radcę prawną, w statucie gminy Śniadowo jest ilość pracowników czy w tym przypadku w tym zakładzie powinna być wpisana liczba pracowników?
Pani radca odpowiedziała – nie, nie musi, w statucie gminy jest wpisana,w statucie zakładu nie ma.
Pan Skubich zapytał – czy zakład komunalny będzie zatrudniał dowolną liczbę osób?
Pan Wójt odpowiedział, że uchwała mówi wyraźnie kierownika zakładu powołuje Wójt. To kierownik zakładu nie ja, nie Rada Gminy, ustala ilość pracowników, to ma być opłacalne nie dotowane. Tworzymy to w celu zmniejszenia obciążeń mieszkańców. Kierownik będzie musiał się kierować kalkulacją materialną i zatrudniać pracowników niezbędnych.
Pan Igielski stwierdził – jak na poprzedniej sesji ustalaliśmy, że odchodzimy, ja powiedziałem że będzie potrzebny kierownik, księgowa, mechanik Wójt się ze mnie śmiał i powiedział, że przyjedzie fachowiec z Prefbetu i wymieni pompę, to jak to teraz jest?
Wójt odpowiedział, że sytuacja się nie zmienia co powiedziałem tak jest. Wczoraj na posiedzeniu komisji był dyrektor Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Łomży Pan Sutkowski i powiedział, że w każdej chwili jest gotów przysłać nam ekipę, która będzie usuwać awarię. Jak również rozmawiałem z prezesem Prefbetu będzie nam pomagał usuwać awarię.
Pan Skubich powiedział – Panie Wójcie w dokumentach, które Pan nam przekazał, typowa struktura zakładów usług komunalnych: dyrektor albo prezes zakładu, główny księgowy, kierownik robót, pracownik prac kadrowych, pracownik prac komunalnych. Pan Wójt nam twierdził, że zakładów budżetowych nie warto powoływać, dlaczego? Wady: forma prawna typowa dla stabilnych, skostniałych struktur rynkowych, zapowiedzi likwidacji zakładów budżetowych. Zgłaszane przez ustawodawcę całkowite uzależnienie od dysponenta środków budżetowych, duży stopień sformalizowania i zbiurokratyzowania, dodatkowe obciążenia dla
budżetów. Teraz zalety: możliwość pokrywania wydatków z pozyskiwanych dochodów, możliwość pobierania opłat za świadczenie usług, prosty sposób finansowania z budżetu, konieczność przekazywania nadwyżek na rachunek budżetu nadrzędnego, duży stopień samodzielności i silne organizacyjnie powiązanie z jednostką samorządową. Ja, chcę mieć od Pana Wójta zapewnienie, że w następnym roku zmniejszymy opłatę stałą z 7 złotych na 2 złote i będziemy starali się albo zmniejszymy opłatę za wodę.
Pan Wójt odpowiedział – Panie Skubich precyzyjnie niech Pan nazywa rzeczy po imieniu. To nie Wójt zaproponował to jest audyt, to było robione w ten sposób, że były opinie, głosy, że zakłady komunalne zostają zlikwidowane. Ja będąc – to co wspomniałem – 20 sierpnia zapytałem wiceministra rolnictwa Kowalczyka-co ja mam robić? A on odpowiedział, że na razie to jest projekt Pani Zyty Gilowskiej, który nie został zatwierdzony przez Prezydium Rządu i nie dotarł do komisji sejmowej. Jest w tym projekcie termin dwóch lat na likwidację zakładów komunalnych jak również jest przewidziana forma przekształcenia w inną jednostkę, współdziałającą z samorządem. Nie po to proponuję Państwu powołanie zakładu komunalnego ażeby zwiększyć obciążenia dla mieszkańców tylko zmniejszyć. Na pewno będziemy dążyć żebyśmy opłatę stałą zmniejszyli bo jest to bolączka mieszkańców gminy, szczególnie osób samotnych, rencistów, emerytów. Ale jeśli zmniejszymy obciążenia dla mieszkańców gminy do nie wiadomo jakiej ceny to czy nie będziemy musieli ten zakład dotować z budżetu gminy. W pewnej formie zakład komunalny już istnieje w Urzędzie Gminy, bo jest koparka, równarka, ciągnik, przyczepy, autobusy jeżdżą . Jest za to odpowiedzialny pracownik. Kierowcy przejdą do tego zakładu do pracy. To jakby odciąży sytuację, którą mamy nie będzie pożyczania, wypożyczania koparki na nie wiadomo jakich zasadach, tylko będzie wystawiana faktura. Chodzi o unormowanie. Będziecie Państwo razem ze mną uchwalać podatki, projekt budżetu, ustalać opłatę stałą po skalkulowaniu kosztów.Pan żąda ode mnie, że ja mam obiecywać, że na 2 złote zejdzie cena wody, to jest chyba nienormalne.
Pan Skubich powiedział- Pan Wójt zarzucił mi, że jestem nieprecyzyjny, Panie Wójcie ja opieram się na dokumencie, który Pan przekazał i nam na sesji mówił, ja tylko powtarzam Pana słowa o tych wadach i zaletach, a Pan mi mówi, że jestem nieprecyzyjny to już po raz drugi. Czy jest już osoba, która będzie kierownikiem?
Pan Wójt odpowiedział, nie wiem jeszcze, myślę, że to będzie na zasadach konkursu, zgodnie z prawem.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o głosowanie nad poprawką.
Podczas głosowania za poprawką opowiedziało się 10-ciu radnych, wstrzymało się od głosu 2-ch radnych.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały z poprawką.
Podczas głosowania za podjęciem uchwały z poprawką opowiedziało się 10-ciu radnych, przeciw był 1 radny, wstrzymał się 1 radny.
Uchwała Nr XI/62/07 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została podjęta.

e)Pani Skarbnik Ewa Szeląg przedstawiła projekt uchwały i udzieliła wyjaśnień.
W planie dochodów budżetowych dokonano zmian polegających na zwiększaniu ogólnego planu o kwotę 295.904zł z następujących tytułów:
1.kwota 112 zł zwiększenie wpływów z tytułu wieczystego użytkowania gruntów,
2.kwota 5.492 zł z tytułów z przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,
3.kwota 190.000 zł z tytułu wpływów zaległego podatku od nieruchomości od osób prawnych,
4.kwota 20.500 zł z tytułu wpływu odsetek za nieterminowe regulowanie należności z podatków lokalnych,
5.kwota 79.800 zł tytułu wpływu wyższych dochodów niż planowano z tytułu udziału gminy podatku dochodowym od osób prawnych przekazywanych przez Urząd Skarbowy,
W planie wydatków budżetowych dokonano zmniejszeń na inwestycję „ Budowy kanalizacji sanitarnej w Śniadowie i Starym Ratowie – etap II” w kwocie 25.000 zł na roboty dodatkowe a wydatek ten ujęto w planie wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ( załącznik Nr 6 do niniejszej uchwały), kwota 15.000 zł zmniejszenie wydatków planowych na dokumentację pod przebudowę nawierzchni targowiska międzygminnego w Śniadowie.
Pozostałe zwiększenia polegały na:
1.kwota 1 500 zł na usługę odbioru ptasich odpadów,
2.kwota 65.000 zł to zwiększenie wydatków na modernizację ulicy Kolejowej w Śniadowie,
3.kwota 500 zł to zwiększenie wydatków na wykonanie uzupełnienia studium wykonalności projektów realizowanych ze współudziałem środków Unii Europejskiej zgodnie z zaleceniami Urzędu Marszałkowskiego,
4.kwota 156.300 zł dotyczy wydatków na inwestycje drogowe, w tym kwota 58.000 zł na opracowanie dokumentacji pod inwestycje związane z poprawą układu komunikacyjnego na terenie gminy Śniadowo, pozostała kwota na modernizacje dróg gminnych ( poz. 9 i 15 załącznika „Wykaz zadań inwestycyjnych na 2007 rok”),
5.kwota 1.400zł to zwiększenie wydatków Rady Gminy na zakupy,
6.kwota 49 964 zł to ogólne zwiększenie wydatków na administrację, w tym 2.000 zł na PEFRON, kwota 9.900 zł na zakup klimatyzatorów, na usługi telefoniczne, energię kwota 7.500, kwota 28.415 zł na instalacje telewizji dozorowej w pomieszczeniach Urzędu Gminy oraz orz a budynków podległych oraz kwota 1.149zł na wdrożenie systemu Flower w ramach projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim”,
7.kwota 26.000 zł na ochotnicze straże pożarne, (w tym 12.000 zł na wykonanie inwentaryzacji budowlanej istniejących budynków OSP w Śniadowie , Szczepankowie oraz świetlicy w Ratowie Piotrowie, kwota 8.000 zł na wykonanie linii grzewczej do remizy w Szczepanowie, pozostała kwota dotyczy usług pozostałych),
8.w dziale „ Oświata i wychowanie” dokonano ogólnych zwiększeń wydatków na kwotę 127.110 zł, w tym:
a)szkoły podstawowe – kwota 33.800 zł, w tym:
- Szkoła Podstawowa w Szczepankowie – 1.000 zł badania lekarskie, 3.000 zł szkolenia komputerowe pracowników w związku z otrzymaniem pracowni komputerowej z MEN, 200 zł usługi internetowe oraz 200 zł usługi telefoniczne,
- Szkoła Podstawowa w Uśniku – 3.000 zł również na szkolenia pracowników także w związku z otrzymaniem pracowni komputerowej, kwota 4.200 zł na składki na ubezpieczenie społeczne oraz 200 zł na Fundusz Pracy,
- Szkoła Podstawowa w Śniadowie – kwota 1.000 zł na badania lekarskie oraz kwota 9.000 zł na usługi związane z obchodami 15 rocznicy nadania imienia szkole,
- kwota 12.000 zł na aktualizację dokumentacji technicznej pod budowę Sali sportowej przy Szkole Podstawowej w Szczepankowie
b) oddziały przedszkolne – ogółem zwiększono wydatki w kwocie 27.265 zł, w tym:
- przy Szkole Podstawowej w Szczepankowie – 16.000 zł n wynagrodzenia, 1.710 zł na składki na ubezpieczenie społeczne oraz 240 zł na Fundusz Pracy,
- przy Szkole Podstawowej w Uśniku – 65 z ł na dodatki mieszkaniowe i wiejskie, 7.5000 zł na wynagrodzenia, 1.520 zł na składki na ubezpieczenie społeczne oraz 230 zł na Fundusz Pracy,
c) przedszkole- kwota 2.000 zł na zakupy środków żywności,
d) gimnazjum – kwota 51.345 zl na wynagrodzenia, 9.8000 zł na składki na ubezpieczenie społeczne oraz 2.900 zł na Fundusz Pracy,
10) na wypłatę wynagrodzenia dla pracowników wykonujących pracę w ramach prac społecznie użytecznych kwita 6.000zł,
11) 10 000 zł to dotacja przedmiotowa dla nowoutworzonego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Śniadowie na pierwsze wyposażenie w środki obrotowe.
Pan Skubich zapytał, 28 415 złotych na instalację telewizji dozorowej, ile kamer i do czego mają służyć?
Pan Wójt odpowiedział- jako Wójt gminy odpowiadam za bezpieczeństwo pracowników Urzędu Gminy. Ja to założę po to, żeby ludzie czuli się bezpiecznie. Są to środki dla bezpieczeństwa, funkcjonowania Urzędu Gminy niezbędne. Tych kamer będzie do 16 sztuk na zewnątrz i wewnątrz.
Następnie Przewodniczący Rady poprosił radnych o podjęcie uchwały.
Podczas głosowania za podjęciem głosowało 11-tu radnych, wstrzymał się 1 radny.
Uchwała Nr XI/63/07 stanowi załącznik do protokołu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została podjęta.

Ad.7.

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Wójta, aby odpowiedział na wcześniej zadane pytania.
Pan Wójt odpowiedział, terapeuta jak dotychczas nie został zatrudniony. Pieniądze są przeznaczone przez Pana Prezesa Prefbetu na pracę terapeuty, nie
3 000 złotych a 2200 złotych jest w budżecie komisji przeznaczone na terapeutę. Tamta Pani, która była zraziła się i nie chce, może w przyszłym roku zechce, ponieważ zawarła umowy z inną gminą. Ja będę zabiegał, żeby pracowała od stycznia od nowego roku. Mi na tym zależy osobiście.
Co do sekretarza gminy, tutaj Rada Gminy ma ograniczone możliwości, tu decyduje ustawa o trybie powołania. Sekretarz gminy to jest prawa ręka Wójta i ja jako Wójt proponuję Państwu osobę na sekretarza. Rada Gminy podejmuje uchwałę o zatrudnieniu lub nie. Ja takiej osoby nie znalazłem, jeśli znajdę postaram się zatrudnić osobę, która będzie pełnić obowiązki(jeśli prawo pozwoli) na jakieś 2-3 miesiące, gdy się sprawdzi przedstawię Państwu do zaakceptowania.
Panie Baczewski jest tego typu sprawa, złożyła 1 firma ofertę na dokończenie asfaltowania ulic, jest to ta firma, która wykonuje kanalizację. Po tej sesji, gdy wiadomo już, że pieniądze są przyznane na ten cel będą kłaść asfalt. Najpierw ulica Skowronki, później ulica do Starego
Ratowa. Na boisku przy Ośrodku Zdrowia są materiały składowane do budowy ulic. W jak najszybszym czasie będzie wykonane.

Ad.8.

Przewodniczący Rady powiedział, że przechodzimy do wolnych wniosków i informacji.
Głos zabrał Pan Henryk Śledziewski z ODR w Szepietowie i poinformował o proponowanych szkoleniach na temat płatności obszarowych i nowych zasadach otrzymywania od 2009 roku. Pierwsza tura odbędzie się na terenie gminy w listopadzie 2007 roku druga tura będzie w lutym 2008 roku. Szkolenie na temat hodowli bydła mięsnego planowane jest na 19.10.2007 roku dla rolników z terenu gminy ze środków unijnych. Więcej informacji można uzyskać w ODR.

Ad.9.

Przewodniczący Rady Pan Zdzisław Zaremba poinformował, że ustalony program sesji został wyczerpany w związku z tym zamykam obrady XI sesji Rady Gminy i podziękował wszystkim za przybycie.


Na tym protokół zakończono i podpisano.

Protokołowała Ewa Przyborowska

Przewodniczący Rady Gminy
Zdzisław Zaremba








Data powstania: poniedziałek, 12 lis 2007 14:23
Data opublikowania: poniedziałek, 12 lis 2007 14:33
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 9502 razy