BIP Urzędu Gminy w Śniadowie

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr 16/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 23 grudnia 2008 roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 09:44
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 09:46
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 4800 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 15/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 9 grudnia 2008 roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 09:42
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 09:44
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 4885 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 14/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 3 grudnia 2008 roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 09:37
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 09:41
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 4785 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 13/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 20 października 2008 roku



Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 09:12
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 09:15
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 4743 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 12/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 16 września 2008 roku


Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 09:07
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 09:11
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 4861 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 11/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 08 września 2008 roku


Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 08:58
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 09:07
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 4776 razy

R O T O K Ó Ł Nr 10/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 29 lipca 2008 roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 08:43
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 08:47
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 4783 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 9/08 Komisji Oświaty, Kultury,Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 06 maja 2008 roku


Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 11:59
Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 12:01
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5024 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 8/08 Komisji Oświaty, Kultury,Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 03 kwietnia 2008 roku



Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 11:56
Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 11:59
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5029 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 7/08 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 18 lutego 2008 roku



Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 11:51
Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 11:53
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5032 razy


P R O T O K Ó Ł Nr 5/07 Komisji Oświaty,Kultury,Sportu,Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 7 grudnia 2007 roku


Pliki do pobrania:
Data powstania: czwartek, 10 sty 2008 10:29
Data opublikowania: czwartek, 10 sty 2008 10:33
Data edycji: wtorek, 3 cze 2008 09:54
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5217 razy
Ilość edycji: 1

P R O T O K Ó Ł Nr 4/07 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 sierpnia 2007 roku

Na posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Gminy Śniadowo obecnych było trzech członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Pan Andrzej Zaremba Wójt Gminy, Pani Ewa Szeląg Skarbnik Gminy, Przewodniczący Rady Zdzisław Zaremba, Małgorzata Serdyńska pracownik Urzędu Gminy. Posiedzeniu przewodniczył Pan Mirosław Skubich Przewodniczący Komisji. Protokółowała Ewa Przyborowska pracownik Urzędu Gminy.

Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Skubich, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał ustalony porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się
jednogłośnie.

Porządek posiedzenia

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4.Zaopiniowanie projektu uchwał.
5.Zamknięcie posiedzenia.

Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.


Ad.4.

Pani Małgorzata Serdyńska przeczytała projekt uchwały w sprawie przyznawania i przekazywania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów, wychowanków wychowanków słuchaczy zamieszkujących na terenie gminy Śniadowo
Na podstawie art.90f ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz.2572, Nr 273, poz.2703, Nr 281, poz.2781 z 2005r. Nr 17, poz.141, Nr 94, poz.788, Nr 122, poz.1020, Nr 131. poz.1091, Nr 167, poz.1400, z 2006r. Nr 144, poz.1043, Nr 208, poz.1532, Nr 227, poz.1658, z 2007r. Nr 42, poz.273, nr 80, poz.542)
uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się Regulamin przyznawania i przekazywania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów, wychowanków wychowanków słuchaczy zamieszkujących na terenie gminy Śniadowo, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Ustala się wzór wniosku:
1.o przyznanie stypendium szkolnego, stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu,
2.o przyznanie zasiłku szkolnego, stanowiącego załącznik Nr 2 do Regulaminu.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4. Traci moc Uchwała Nr XX/119/05 Rady Gminy Śniadowo z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Śniadowo.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie limitu wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne:
a)budowa lub przebudowa budynku oświatowo kulturalnego przy ulicy Rynek w Śniadowie
Śniadowie
b) budowa centrum rekreacyjno-sportowego w Śniadowie
c) budowa sali sportowej.
Pan Skubich zapytał na jakiej podstawie wypłacano stypendia do 2006 roku i czy jest to zadanie własne?
Pani Serdyńska wyjaśniła, że jest to zadanie własne i częściowo jako dotacja. Do 2006 roku stypendia wypłacano na podstawie uchwały, ponieważ były ograniczone środki przyjęto dodatkowe kryterium przyznawania dodatku szkolnego. W 2005 roku stypendia otrzymało 253 uczniów na ogólną kwotę 31 810 zł, a w 2006 roku – 303 uczniów na ogólną kwotę 26 185 zł.
Pani Skarbnik dodała, że na koniec czerwca 2007 roku do wypłaty stypendiów dołożono 531 zł z własnych środków.
Pan Skubich zaproponował, żeby zarządzeniem Wójta powołać jako głos doradczy osobę z opieki społecznej, pedagogów ze szkół, dyrektorów szkół, radnego i Panią Małgorzatę Serdyńską.
Pan Zaremba Zdzisław zapytał czy budowa budynku oświatowo-kulturalnego jest konieczna?
Pan Wójt wyjaśnił, że gmina nie posiada budynku dla ośrodka kultury i jest możliwość ubiegania się o dotacje na ten cel. Rozbudowę szkoły podstawowej z gimnazjum planuje się na obecnym placu szkolnym i również będziemy ubiegać się o dofinansowanie.

Ad.5.

Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwał radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Podpisy Komisji:


Data powstania: czwartek, 6 gru 2007 09:44
Data opublikowania: czwartek, 6 gru 2007 09:47
Data edycji: piątek, 30 maj 2008 10:06
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5334 razy
Ilość edycji: 1

P R O T O K Ó Ł Nr 3/07 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 29 czerwca 2007 roku

Na posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Pani Ewa Szeląg Skarbnik Gminy. Posiedzeniu przewodniczył Pan Mirosław Skubich Przewodniczący Komisji. Protokółowała Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.

Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Skubich, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał ustalony porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się
jednogłośnie.

Porządek posiedzenia

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4. Zaopiniowanie projektu uchwały.
5.Zamknięcie posiedzenia.

Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.


Ad.4.

Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r
Pan Skubich zaproponował, żeby rozdzielić te pieniądze na sport tj 4 tys. zł dla Korytkowskiego,
a 22 tys. zł przeznaczyć dla KS Śniadowo.
W planie dochodów budżetowych na rok 2007 dokonano w niniejszej uchwale zwiększeń na ogólną kwotę 624 987 zł oraz zmniejszeń na kwotę
581 624 zł.
Dokonane zmiany polegały między innymi na:
- w dziale „Rolnictwo i łowiectwo” o 5 000 zł zwiększono dochody z tytułu darowizn mieszkańców z przeznaczeniem na wykonanie przyłączy wodociągowych oraz o kwotę 164 719 zł zwiększono środki z budżetu państwa na realizację inwestycji budowy kanalizacji sanitarnej w Śniadowie i Starym Ratowie – etap II (dokonano jednocześnie zmniejszeń o kwotę 147 432 dotacji z ZPORR w wyniku oszczędności poprzetargowych oraz o
185 000 zł środków z budżetu państwa w wyniku błędnej klasyfikacji dochodów),
- w dziale „Transport i łączność” zwiększono dochody o 300 zł jako darowizny mieszkańców z przeznaczeniem na budowę dróg oraz dokonano przeniesień dochodów między paragrafami w wyniku niewłaściwej klasyfikacji dochodów z budżetu państwa na inwestycję przebudowy dróg gminnych na kwotę 249 192 zł,
- w dziale „Administracja publiczna” zwiększono dochody z tytułu darowizny na promocję gminy w kwocie 2 000 zł,
- dokonano zwiększeń dochodów z tytułu podatku od nieruchomości od osób prawnych w kwocie 144 070 zł oraz odsetek za nieterminowe regulowanie należności z tytułu podatków lokalnych na kwotę
30 000 zł,
- w dziale „Oświata i wychowanie” o 9 600 zł zwiększono dochody z tytułu najmu pomieszczeń przez Zespół Szkolno Przedszkolny oraz o 16 311 zł dochody z tytułu dotacji z PUW na zwrot kosztów pracodawców tytułem kształcenia młodocianych pracowników,
- zwiększono dochody o kwotę 2 000 zł jako darowizna z przeznaczeniem na wydatki związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi,
- w dziale „Pomoc społeczna” zwiększono wpływy z różnych dochodów jako 50 % udział gminy w dochodach pozyskiwanych na rzecz budżetu państwa (zwrot od dłużników zaliczek alimentacyjnych,
W planie wydatków budżetowych dokonano zmniejszeń na kwotę 193 805 zł, w tym:
- w dziale „Rolnictwo i łowiectwo” dokonano zmniejszeń wydatków na ogólna kwotę 177 810 zł w wyniku oszczędności poprzetargowych na inwestycję budowy kanalizacji sanitarnej w Śniadowie i Starym Ratowie – etap II, natomiast zwiększono o 4 000 zł na usługi oraz 200 zł na nagrody dla rolników z naszej gminy wyróżniających się w produkcji rolniczej,
- w dziale „Transport i łączność” o 15 000 zł zwiększono wydatki na zakupy oraz o 40 000 zł na modernizację drogi we wsi Szczepankowo,
- o 4 000 zł zwiększono środki na wydatki związane z gospodarką gruntami i nieruchomościami ,
- w dziale „Administracja publiczna” zwiększono o
3 199 zł zmniejszono wydatki na dodatkowe wynagrodzenie roczne, natomiast w Urzędzie Gminy na zakupy, energię, badania wstępne i okresowe pracowników, usługi, telefony, szkolenia, zakup artykułów papierniczych oraz na zakupy szafy metalowej i klimatyzatora, na promocję gminy zwiększono wydatki o kwotę 9 000 zł,
- dokonano przeniesień wydatków na kwotę 573 zł między paragrafami w związku z przedterminowymi wyborami do Sejmiku Województwa Podlaskiego,
- w dziale „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” o 15 000 zł zwiększono wydatki na montaż grzejników, przeprowadzenie linii grzewczej do istniejącego budynku remizy w Szczepankowie oraz o 14 522 zł zwiększono wydatki inwestycyjne na zakup agregatu prądotwórczego oraz przyczepy homologowanej z przeznaczeniem dla obrony cywilnej,
- w dziale „Oświata i wychowanie” w szkołach podstawowych, zerówkach oraz przedszkolu zmniejszono planowane środki na dodatkowe wynagrodzenie roczne na ogólną kwotę 9 723 zł, natomiast zwiększono w szkołach podstawowych na usługi, delegacje oraz szkolenia, w przedszkolu na zakup środków żywności, w gimnazjum na delegacje oraz w pozostałej działalności na zwrot kosztów pracodawcom tytułem kształcenia młodocianych pracowników na kwotę 16 311 zł,
- o 3 000 zł zwiększono wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi,
- w dziale „Pomoc społeczna” o 2000 zł zwiększono wydatki na zakupy materiałów i wyposażenia w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej oraz o
6000 zł na prace społecznie użyteczne a także na doposażenie stołówek szkolnych realizujących zadanie dożywiania uczniów w szkole,
- o 592 zł zwiększono wydatki jako środki własne na wypłatę stypendiów szkolnych,
- o 1 000 zł zwiększono wydatki na usługi związane z oświetleniem ulicznym oraz o 3 000 zł na energię,
- o 2000 zł zwiększono wydatki na opracowanie koncepcji budowy nowego budynku Gminnego Ośrodka Kultury,
- o 2000 zł zwiększono wydatki na zakup słupków, siatki itp. dla celów sportowych mieszkańców wsi Wierzbowo.
Ad.5.

Na tym Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Podpisy Komisji:

1.Skubich Mirosław
2.Zaremba Zdzisław
3.Podgórski Grzegorz
4.Kończyk Paweł
5.Zalewski Mirosław



Data powstania: czwartek, 6 gru 2007 09:31
Data opublikowania: czwartek, 6 gru 2007 09:36
Data edycji: piątek, 30 maj 2008 10:05
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5353 razy
Ilość edycji: 1