BIP Urzędu Gminy w Śniadowie

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr 3/07 Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 29 czerwca 2007 roku

Na posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Pani Ewa Szeląg Skarbnik Gminy. Posiedzeniu przewodniczył Pan Mirosław Skubich Przewodniczący Komisji. Protokółowała Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.

Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Skubich, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał ustalony porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się
jednogłośnie.

Porządek posiedzenia

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4. Zaopiniowanie projektu uchwały.
5.Zamknięcie posiedzenia.

Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.


Ad.4.

Następnie przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r
Pan Skubich zaproponował, żeby rozdzielić te pieniądze na sport tj 4 tys. zł dla Korytkowskiego,
a 22 tys. zł przeznaczyć dla KS Śniadowo.
W planie dochodów budżetowych na rok 2007 dokonano w niniejszej uchwale zwiększeń na ogólną kwotę 624 987 zł oraz zmniejszeń na kwotę
581 624 zł.
Dokonane zmiany polegały między innymi na:
- w dziale „Rolnictwo i łowiectwo” o 5 000 zł zwiększono dochody z tytułu darowizn mieszkańców z przeznaczeniem na wykonanie przyłączy wodociągowych oraz o kwotę 164 719 zł zwiększono środki z budżetu państwa na realizację inwestycji budowy kanalizacji sanitarnej w Śniadowie i Starym Ratowie – etap II (dokonano jednocześnie zmniejszeń o kwotę 147 432 dotacji z ZPORR w wyniku oszczędności poprzetargowych oraz o
185 000 zł środków z budżetu państwa w wyniku błędnej klasyfikacji dochodów),
- w dziale „Transport i łączność” zwiększono dochody o 300 zł jako darowizny mieszkańców z przeznaczeniem na budowę dróg oraz dokonano przeniesień dochodów między paragrafami w wyniku niewłaściwej klasyfikacji dochodów z budżetu państwa na inwestycję przebudowy dróg gminnych na kwotę 249 192 zł,
- w dziale „Administracja publiczna” zwiększono dochody z tytułu darowizny na promocję gminy w kwocie 2 000 zł,
- dokonano zwiększeń dochodów z tytułu podatku od nieruchomości od osób prawnych w kwocie 144 070 zł oraz odsetek za nieterminowe regulowanie należności z tytułu podatków lokalnych na kwotę
30 000 zł,
- w dziale „Oświata i wychowanie” o 9 600 zł zwiększono dochody z tytułu najmu pomieszczeń przez Zespół Szkolno Przedszkolny oraz o 16 311 zł dochody z tytułu dotacji z PUW na zwrot kosztów pracodawców tytułem kształcenia młodocianych pracowników,
- zwiększono dochody o kwotę 2 000 zł jako darowizna z przeznaczeniem na wydatki związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi,
- w dziale „Pomoc społeczna” zwiększono wpływy z różnych dochodów jako 50 % udział gminy w dochodach pozyskiwanych na rzecz budżetu państwa (zwrot od dłużników zaliczek alimentacyjnych,
W planie wydatków budżetowych dokonano zmniejszeń na kwotę 193 805 zł, w tym:
- w dziale „Rolnictwo i łowiectwo” dokonano zmniejszeń wydatków na ogólna kwotę 177 810 zł w wyniku oszczędności poprzetargowych na inwestycję budowy kanalizacji sanitarnej w Śniadowie i Starym Ratowie – etap II, natomiast zwiększono o 4 000 zł na usługi oraz 200 zł na nagrody dla rolników z naszej gminy wyróżniających się w produkcji rolniczej,
- w dziale „Transport i łączność” o 15 000 zł zwiększono wydatki na zakupy oraz o 40 000 zł na modernizację drogi we wsi Szczepankowo,
- o 4 000 zł zwiększono środki na wydatki związane z gospodarką gruntami i nieruchomościami ,
- w dziale „Administracja publiczna” zwiększono o
3 199 zł zmniejszono wydatki na dodatkowe wynagrodzenie roczne, natomiast w Urzędzie Gminy na zakupy, energię, badania wstępne i okresowe pracowników, usługi, telefony, szkolenia, zakup artykułów papierniczych oraz na zakupy szafy metalowej i klimatyzatora, na promocję gminy zwiększono wydatki o kwotę 9 000 zł,
- dokonano przeniesień wydatków na kwotę 573 zł między paragrafami w związku z przedterminowymi wyborami do Sejmiku Województwa Podlaskiego,
- w dziale „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa” o 15 000 zł zwiększono wydatki na montaż grzejników, przeprowadzenie linii grzewczej do istniejącego budynku remizy w Szczepankowie oraz o 14 522 zł zwiększono wydatki inwestycyjne na zakup agregatu prądotwórczego oraz przyczepy homologowanej z przeznaczeniem dla obrony cywilnej,
- w dziale „Oświata i wychowanie” w szkołach podstawowych, zerówkach oraz przedszkolu zmniejszono planowane środki na dodatkowe wynagrodzenie roczne na ogólną kwotę 9 723 zł, natomiast zwiększono w szkołach podstawowych na usługi, delegacje oraz szkolenia, w przedszkolu na zakup środków żywności, w gimnazjum na delegacje oraz w pozostałej działalności na zwrot kosztów pracodawcom tytułem kształcenia młodocianych pracowników na kwotę 16 311 zł,
- o 3 000 zł zwiększono wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi,
- w dziale „Pomoc społeczna” o 2000 zł zwiększono wydatki na zakupy materiałów i wyposażenia w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej oraz o
6000 zł na prace społecznie użyteczne a także na doposażenie stołówek szkolnych realizujących zadanie dożywiania uczniów w szkole,
- o 592 zł zwiększono wydatki jako środki własne na wypłatę stypendiów szkolnych,
- o 1 000 zł zwiększono wydatki na usługi związane z oświetleniem ulicznym oraz o 3 000 zł na energię,
- o 2000 zł zwiększono wydatki na opracowanie koncepcji budowy nowego budynku Gminnego Ośrodka Kultury,
- o 2000 zł zwiększono wydatki na zakup słupków, siatki itp. dla celów sportowych mieszkańców wsi Wierzbowo.
Ad.5.

Na tym Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia i Opieki Społecznej oraz podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Podpisy Komisji:

1.Skubich Mirosław
2.Zaremba Zdzisław
3.Podgórski Grzegorz
4.Kończyk Paweł
5.Zalewski Mirosław



Data powstania: czwartek, 6 gru 2007 09:31
Data opublikowania: czwartek, 6 gru 2007 09:36
Data edycji: piątek, 30 maj 2008 10:05
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5375 razy
Ilość edycji: 1