BIP Urzędu Gminy w Śniadowie

Biuletyn Informacji Publicznej

P R O T O K Ó Ł Nr 1/06 Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo z dnia 19 grudnia 2006 roku


Na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Skarbnik Gminy Ewa Szeląg. Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski. Protokółowała
Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.
Porządek posiedzenia

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Zaopiniowanie projektów uchwał.
4.Zamknięcie posiedzenia.


Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.3.

1.Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Poinformowała, że jest propozycja, aby podatek od nieruchomości pozostał na poziomie roku bieżącego. Przedstawiła skutki obniżenia górnych stawek w podatku od nieruchomości wynosi 275.505,87 zł
Pan Malinowski powiedział, że jak byśmy niewiele zwiększyli czy to miałoby wpływ na budżet?
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

2.Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości tutaj również jest propozycja, aby pozostawić te zwolnienia, jakie obowiązywały w tym roku. Pani Skarbnik przedstawiła skutki zwolnień w podatku od nieruchomości wynosi 51.057,37 zł.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.
Pan Malinowski zapytał czy jest możliwość przygotowania informacji, kto jest zwalniany z płacenia podatku (kwota oraz przyczyna umorzenia) np. sprawozdanie półroczne.

- 2 -
Pani Skarbnik powiedziała, że takie sprawozdania są robione, więc może radnym takich informacji udzielić.

3.Następnie Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wysokości podatku od środków transportowych. Poinformował, że podatek jest utrzymany na poziomie roku bieżącego. Pani Skarbnik przedstawiła skutki obniżenia górnych stawek w podatku drogowym, które wynoszą 42.172,35 zł a zwolnienia w podatku drogowym wynoszą 3.579 zł.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

4.Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego. Poinformowała, że cenę określa Rozporządzeniem Prezes GUS. Pan Skarbnik podała stawki obowiązujące w kolejnych latach:
2004r – 86,42 zł za 1 ha przeliczeniowy - 34,57 zł
2005r- 90,75 zł 36,30 zł
2006r – 69,70 zł 27,88 zł
2007r – 88,90 zł 35,52 zł

Pan Baczewski zaproponował, żeby obniżyć podatek rolny ponieważ od nieruchomości nie był podniesiony.
Pan Zalewski powiedział, że nawet ze względu na suszę to podatek powinien być obniżony.
Padły propozycje:
1 propozycja 32 zł, 2 propozycja 35,52 zł.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przegłosowanie ich.
Za pierwszą propozycją opowiedział się 1 radny, za drugą propozycją opowiedziało się 4 radnych.

5.Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia dziennych stawek opłaty targowej. Poinformowała, że jest propozycja, aby stawki pozostały na poziomie roku bieżącego.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projekty uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.4.

Na tym Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie komisji i podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.



Data powstania: czwartek, 22 lut 2007 14:28
Data opublikowania: czwartek, 22 lut 2007 14:31
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 6507 razy